Tuesday 22 November 2011

Att leva i solens land...

... innebär inte att man får den på sig. Har nu varit inomhus i princip hela dagarna sen jag kom hit. Kan konstatera att jag, om möjligt, är blekare än innan (nästan transparent faktiskt), men helt klart varmare.

I helgen var jag på hembesök hos min sydafrikanske vän. Stället han bor på ligger strax utanför Colombo vid stranden. Och på det har han pool. Det var dröm! Vi beställde hemkörning från Pizza Hut och latade oss hela dagen.

Idag har jag skrivit på min uppsats, och opponerat på ett par uppsatsutkast. Mitt visum går snart ut och jag måste hitta nåt förbenat immigration office och styra upp situationen. Känns som ett minst sagt trist ärende.

1 comment:

  1. jaa, en uppdatering från andra sidan jorden. blogga mer!

    ReplyDelete