Monday 28 November 2011

Hungrig


Okej, lunchdags. Vad gör man? Överallt kryllar av små matkrypin som säljer lunch packets. På sådant ställe brukar jag (som alla andra) köpa mig ett litet pappersknyte för säg 6 spänn. Dagen till ära köpte jag också ett tillbehör som ligger i den översta förpackningen...
Et voilà! Rice and curry och en typ av samosa på det. Det bästa med att äta mat här är att det alltid serveras minst fyra olika rätter till riset. Lankeserna äter med händerna, men det förstår jag mig inte på. Även om jag skulle vilja skulle jag vara tekniskt okapabel till att äta så. Men de är duktiga lankeserna, de förvandlar händerna till små spetsiga skopor och skyfflar in. Varje gång jag ska äta lunch tillsammans med andra i lunchrum, ex på SLPI eller nån redaktion blir jag skräckad. Tänk om de inte har bestick? Tursamt nog har det där alltid löst sig, men för säkerhets skull tänker jag stoppa en sked i väskan för akuta matsituationer.

No comments:

Post a Comment