Monday 14 November 2011

Bästa SLPI!

Dagarna brukar jag ibland tillbringa på Sri Lankas Pressinstitut, SLPI . De är fantastiska och hjälper mig med allt! En tjej som jobbar där ordnar allt som behövs göras; hon ringer mina telefonsamtal, planerar och skriver ett schema åt mig. I samma hus som institutet finns Sri Lanka College of Journalism. De har ett litet bibliotek som jag får sitta i, plus att jag får snaska runt i litteraturen. Det är kul att läsa lite böcker/forskning som inte är den gamla vanliga västerländska, även om hyllorna också där domineras av just sådan. I allmänhet är det rätt knepigt att styra en uppsats utifrån västerländskt tänk när materialet är så annorlunda. Fast himla kul är det.

I morse rushade jag till Lake House Group (statlig pressgrupp) för ett möte med deras director. Med andan i halsen kom jag precis i tid efter en katastrofresa med tuktuk. I princip varje resa är en pärs, sitter med hjärtat i halsgropen var och varannan sekund. Att dra ut och köra lite är inte direkt avkopplande... Väl framme får jag veta att directorn lämnat stan för något som tydligen var viktigare än mig. Ska dit i morgon istället.

No comments:

Post a Comment