Friday 9 December 2011

En framtidsdröm

Idag har jag knåpat ihop en ansökan till ett utbytesår via SU. Sökte NYU som förstahandsval - 1 plats tillhandahålls. Lycka till Bella. Min plan är att plugga en master i journalistik. De senaste dagarna har jag haft en dröm om att bli världens bästa granskande dokumentärfilmare. I min fantasi är jag både regissör, producent, filmare, researcher och programledare i ett. En superskapare med andra ord!

Har blivit beroende av rottis som är ett sorts bröd. Jag gillar att äta det med fyllning, spicy grönsaker, potatis och sånt. Det är som en mjuk och mycket godare samosa. Och en iskaffe på det. Skulle äta det fem gånger om dagen om det inte vore för att jag skämdes över att beställa samma sak, alldeles för många gånger, på exakt samma ställe. Variationslös tjej.

1 comment:

  1. Verkar gott med en rottis. Vet dock inte vad en samosa är heller. Är det som en schiacciata?
    Lycka till med NYC. Det går säkert vägen.

    ReplyDelete