Tuesday 6 December 2011

Uppstyrd

Sitter på pressinstitutet och jobbar idag. Här finns också en press complaint office. Varje dag lusläser de landets blaskor och skickar in synpunkter på innehållet, vinklingar och felskrivningar. I lunchrummet ligger alla dailies uppradade.
Som tur är styrde "min" assistent upp alla mina icke-gjorda intervjumöten idag, och jag kommer att utföra de sista intervjuerna (8st) denna vecka. En sten lyftes från mitt hjärta. Hela tiden försöker de få mig att träffa massa människor. Väldigt trevligt initiativ förstås, men jag har inte tid att stå och prata med tidningsägare, pressorganisationstjommar, föreningsmänniskor och annat mediafolk dag ut och dag in. Jag vill ju intervjua journalister och redaktör! 'Only them, miss??' Yes, only them! I'm on a schedule goddam it!

1 comment:

  1. Du är sjukt duktig! Det måste vara fruktansvärt mycket arbete med alla intervjuer och transkriberingar. HEJA BELLA! HEJA BELLA!

    ReplyDelete