Tuesday 20 December 2011

Förbannade begränsingar

Har just lämnat in ett utkast på min uppsats, som jag är halvnöjd med. Som vanligt skriver jag alldeles för mycket och har insett att jag måste stryka en av mina frågeställningar. En tråkig historia. Mitt material är enormt, jag har transkriptioner på över hundra sidor. Känns tråkigt att behöva exkludera så mycket intressanta åsikter, tendenser, mönster och berättelser. Men C-uppsatsen begränsade format hindrar mig från att både djuploda mer och bredda analysen. Situation gör mig aningen deprimerad, men bilder som den här gör mig lycklig igen:





Fantastiska natur! Blir så oerhört mycket mer inspirerad när Moder Jord delar med sig av vyer som denna. Hav, sol, grönska, me like!



Och så Vita Huset på det!




Den här lilla jycken låg och vilade vid ingången till V-park. Eller så var den död.

Min tant har varit bortrest i flera dagar nu, och jag saknar henne massor. Det får mig att tänka på livet i Stockholm. Hur ska jag överleva utan henne och hennes betjänter?

2 comments:

  1. Lovely photos. I could use some sun, sand, beach and servants too!

    ReplyDelete
  2. Otroligt, precis som på översta bilden såg det ut i Kerala också. Havet, vågorna, färgerna etc. Fattas bara en badvakt i polisuniform som stod och blåste ihärdigt i en visselpipa hela dagarna för att existensberättiga sig själv. Hoppas du får ihop allt arbete på ett bra sätt.

    ReplyDelete